Dag 283-285 (12 t/m 14 augustus 2011) Weekendje Wolfheze

Wat een geweldige weekend hebben we achter de rug. Het was kort maar toch hebben we een beetje een vakantiegevoel, zelfs de stapels was bij thuiskomst zijn zoals na een vakantie.

Vrijdagmorgen heeft Xena nog chemo gehad, daarna zijn wij naar huis gegaan en hebben de tassen gepakt terwijl Xena aan het rusten was. Rond drie uur vertrokken we richting Wolfheze, naar Bilderberg Buunderkamp, gelegen in een prachtige omgeving. Bij het inchecken viel ons wel op dat de gemiddelde leeftijd minimaal 65+ was, maar dat mocht de pret niet drukken. Zeker niet toen ik dacht dat ik Sven Kramer zag, uiteraard werd ik hierom heel erg uitgelachen door Marcel en Xena. Prima hotel, prima kamer alleen het restaurant was iets te culinair voor mij dus zijn wij naar een restaurant in het dorp zelf gegaan. Het was overigens wel heel vreemd om daar maar met z’n drieën te zijn, Dana werd erg gemist.

Toen wij weer terugkwamen in het hotel stond er in de hal een supersonische racefiets, ik grapte natuurlijk gelijk, die is van Sven. En inderdaad hij was van Sven Kramer. Was wel ff grappig om die gezichten van Marcel en Xena te zien toen ik dus toch gelijk bleek te hebben. We hebben lekker knus in bed naar Hollands Got Talent gekeken, maar de oogleden werden al snel te zwaar, dus zijn op tijd gaan slapen.

De volgende morgen aan het ontbijt waren wederom de 65-plussers goed vertegenwoordigd. Niks mis mee maar het was wel verwonderlijk want het is geen oubollig hotel of zo, later begreep ik dat het er een groep van een of andere ouderenbond was. Sven en Naomi waren ook aan het ontbijten dus konden mijn reisgenoten er echt niet meer om heen dat ik gelijk had. Wel liepen we tijdens het ontbijt wel tegen de eerste beperkingen aan. Xena is gek op roerei maar de roerei in die warmhoudbakken, mocht ze niet eten. Er werd toen voor haar speciaal verse roerei gemaakt, maar helaas moest die ook weer terug naar de keuken want, die was natuurlijk nog half rauw. De fruitsalade, de yoghurt, de smoothies moest ze helaas ook laten staan. Personeel vindt het helemaal geen probleem om iets apart te maken en ik vind het ook niet vervelend om te vragen, maar Xena heeft er zelf moeite mee. Zij wil niet anders zijn, helaas is zij dat wel!

De familie Burger was vroeg van huis vertrokken want zij zouden ook een nachtje blijven slapen en met ons naar Burgers Zoo en zondag naar Paleis Het Loo gaan. Rond elf uur waren zij in het hotel, de spullen werden in onze hotelkamer gezet en toen richting Burgers Zoo. Wat was het druk, ongelooflijk. Xena twijfelde nog even over de rolstoel (want zij wil niet opvallen) maar van de parkeerplaats naar de ingang lopen was al een behoorlijk eind. Paraplu’s gingen mee, maar het was gelukkig nog steeds droog ondanks de slechte weersvoorspellingen. In augustus is de dierentuin op zaterdag open tot 21 uur dus we hadden nog alle tijd. Wat een leuke dierentuin is het, alles ruim opgezet. Helaas betekende dit ook dat veel dieren genoeg ruimte hadden om zich terug te trekken op een plek die voor de bezoekers nauwelijks zichtbaar was. Ook was er weinig leven in de brouwerij, veel beesten hielden een soort winterslaap (komt vast door tekort aan zonlicht) maar dat mocht de pret niet drukken. Met een fotocamera kun je goed inzoomen!

Ons vriendje het stokstaartje

Xena bij het aquarium

De zebra's

Vince was moe en viel op schoot bij Xena in slaap

Een ringstaartmaki, leuke beesten

Een foto van een foto, maar deze mag niet ontbreken

We hebben een hele leuke dag gehad, veel gelopen (wel 5 keer de bush door), veel gezien, veel gelachen. Kortom een echte vakantiedag. Pas toen wij naar huis gingen begon het heel hard te regenen. In het hotel hebben wij nog gezellig op de kamer van de familie Burger na zitten praten over deze leuke dag.

Zondag zijn wij na een heerlijk ontbijt vertrokken richting Paleis Het Loo. Ik wilde heel graag de tentoonstelling van Maxima zien. Helaas werkte het weer niet heel erg mee en was het ook hier behoorlijk druk, maar tussen de buien door was het goed genieten. Het paleis zelf is niet heel handig met een rolstoel dus Xena heeft een deel gelopen. We zijn ook nog in de tuin geweest, prachtig is het daar. Het zonnetje kwam zelfs nog tevoorschijn. Het was overigens wel apart om nu in de rij voor dit paleis te staan, want vorig jaar op dit tijdstip stonden Esther, Mitzy, Xena en ik in de rij voor Buckingham Palace.

Augustus 2010 Mitzy en Xena in Londen

Augustus 2011 Xena en Mitzy Paleis Het Loo in Apeldoorn

De dames en heer voor de ingang

Paleis Het Loo

Vince heeft nog gezwommen in een koninklijke vijver

Na ons bezoek aan het paleis hebben wij afscheid genomen van de Burgers, zij moesten nog naar een verjaardag. Wij zijn terug gegaan naar het hotel waar wij in het restaurant nog gegeten hebben. Het is bij ons echt de omgekeerde wereld, Xena zat heerlijk culinair te smikkelen en ik zat aan een kindermenu.

Rond 21 uur waren we weer thuis. Het was een heerlijk weekend. Xena heeft genoten, zij straalde gewoon. Helaas hebben we wel gemerkt dat ze moe is ondanks dat ze nu in haar goede periode moet zitten. Ook was het confronterend, er kijken toch best veel mensen naar haar. Daarnaast zijn mensen asociaal en gooien de deur voor je neus dicht of gaan voor de rolstoel staan zodat Xena niets kon zien. Ik ben assertief genoeg, maar Xena wil dat vaak niet want dan wordt de aandacht nog meer op haar gevestigd. Ook de beperking met eten van een buffet of in een onbekend restaurant zijn vervelend maar ondanks dat was het een weekend waarop we met heel veel plezier terug kunnen kijken. We gaan dit zeker dit jaar nog een keer doen, maar dan met Dana erbij, plan is dan om richting Beekse Bergen te gaan. Eerst weer ff sparen ;-)!

xAnja

10 thoughts on “Dag 283-285 (12 t/m 14 augustus 2011) Weekendje Wolfheze

1. brigitte

Heerlijk, ik zit hier met een big smile op de vroege ochtend 😀
    Jullie waren er zo aan toe, en dan is het prachtig als het ook nog goed uitpakt ook, helemaal toppie!!!!!!!!!

Knufferds uit het zonnige zuiden

2. Malou

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Helaas zonder Dana, maar gelukkig komt ze al over een weekje thuis! Succes vandaag met de zware chemo 🙁 Ik denk aan jullie.

Dikke kusknuffels

3. kirsten

Wat fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad! Op naar het volgende “vakantie” moment 😉

Liefs Kirsten

4. sandra

hoi,
    Wat een leuk weekend met zn allen!Gek he,ga je even weg en t voelt als vakantie!!
    Kan je nagaan hoe je het nodig hebt he.Succes weer deze week,ik blijf jullie volgen.groetjes van sandra en ricky

5. Monique

Wat fijn dat het weekend zo goed geslaagd is! Hopelijk kunnen jullie dit snel nog eens doen!!